Kerana Terlalu Sempurna dan Untuk Siapa Sempurna mu

Assalamualaikum and hi,


   kadang kadang saya banyak fikir, terlalu fikir kenapa tak kurus macam seohyun girl generation, kenapa tak cantik macam Katy perry, kenapa suara saya tak sesedap Celine Dion, kadang kenapa kulit saya tak se flawless macam Ji Hyo Runningman.  kenapa life saya tak Happening macam Paris Hilton, kenapa saya tade boyfriend macam taylor Swift dan ouh yea, kenapa saya tak jadi blogger yang famous amous seperti Irene Nadia Marcello , Hanis Zalikha dan Fatin liyana.
 
  Well, jujur rasa cemburu dengan kesempurnaan orang lain.



   tapi bila fikir balik, kalau saya dapat jadi seperti saya idamkan. kalau saya sempurna dengan kulit saya cantik kalah Siti Nurhaliza, life yang sangat awesome, siap boleh pergi Paris, Sweden, or England tiap tahun. Bila saya famous amous macam Angelina Jolie and saya sangat berbakat dalam artistik . Semua itu cukup saya fikir saya sempurna..

  tapi saya sepatutnya menyesal. tanya saya sendiri, kalau benar saya sesempurna itu, betul ke saya betul betul bahagia? untuk siapa Sempurna itu?  adakah untuk diri sendiri atau untuk satu dunia melihat anda dengan rasa kagum? tapi tak pernah sedikit pun saya peduli tentang itu

  Dalam hati berkata : Kecewa dengan tubuh mu yang tak reti bersyukur.


  Khas untuk Atiqah Bt Anuar (myself), yang hatinya terlalu memandang kesempurnaan.
  Sedarlah , Hidup bukan satu imaginasi kesempurnaan. Sesungguhnya kamu manusia paling tamak. :(



6 comments:

Carlos Santiago said...

cinta kena dicari. xdtg menggolek. hehe

fifi said...

Perfection is nothing :)

Selamat berpuasa :)

http://sweetmissfifi.blogspot.com/2013/07/selamat-menyambut-bulan-ramadan-dan.html

Cik Matahariku said...

kadang2 pemikiran mencari kesempurnaan itu bagus, sebab Nabi kata muslim yang berjaya ialah apabila hari ini lebih dr hr smlm. hr esok lebih baik dr hr ini.Cumanya, jangan sampai krn mengharap kpd yg sempurna, lalu kita sendiri terlupa yang kita juga punya kurang dimana-mana..;)- salam kenal dr cikmatahariku n selamat berpuasa!

Tcca Anuar said...

@Carlos Santiago :

: tak tahu nak cari kat mana. suggestion? hehe :)

Tcca Anuar said...

@miss fifi :

: tu lah perfect sangat pun tak kemana jugak :) Selamat berpuasa Fifi :)

Tcca Anuar said...

@Cik Matahariku :

: betul . terima kasih cik matahariku atas nasihat. suka dengan ayat 'kita sendiri terlupa yang kita juga punya kurang dimana-mana'.

Salam kenal and selamat berpuasa :)

160