Buka Buku Baru .

Assalamualaikum semua,


  Apa yang lepas biarkan lepas. walaupun seberat mana pun ujian tu pada kita sebenarnya pada kita actually sebenarnya kita dapat mengharunginya. so after thinking wisely, saya sekarang buka buku baru for my life. open my heart to something else.

 Lagipun sekarang saya sedang belajar memasak, menjahit dan belajar melukis. semua perkara yang baru bagi saya. segalanya sangat exciting. even jahitan saya sangat sangat buruk.. at least saya try kan.. hehe my mum suruh belajar jahit baju kurung. tapi skill basic pun tak lepas lagi kot.. hehe saya takut guru yang ajar saya pun boleh pengsan skill jahitan saya. tapi jahitan saya tadelah buruk sangat. bagi sayalah. :)


Motif : sengaja nak menceriakan blog dengan gambar sendiri.
hehe

 then melukis, oke saya baru try try melukis.. saya memang fail dalam melukis gambar body cartoon.. saya akan lukis traight je, even actuall body kan ada lengkung lengkuk kan.. tak reti lah nak bentuk bentuk nie.. kadang kadang bila lukis je macam lukis donat ada, sosej pun ada. hehe tape la kan? practice make perfect. bukan nak masuk pertandingan pun. cuma nanti bila ada anak bila suruh lukis haiwan ke kereta ke. tadelah lah buat lukisan lidi je. hehe nanti anak pun yey tepuk tangan, pandai mama kita lukis, hehe betapa jauhnya saya berfikir. hehehe




  kalau bab masakan, errr agak meragukan sebenarnya. you can imagine lah, bila saya masak merah dia boleh jadi masak kicap. para hadirin mesti rasa ngeri kan? hehe lagi satu bila masak saya tak suka letak  garam. bukan tak suka, saya terlupa. hehe oleh itu masakan saya tawar sezaman..  My dad tak suka kalau tawar semacam nie. rasa macam tade deria kot. hehe so dia akan suruh ambik garam kat dapur and cicah. haha oke la tu kan. at least dia makan. hehe tapikan my para juri merangkap my lovely little sister kata masakan saya sedap cuma perfomance luaran tu nampak mengerikan. even pujian budak budak ni dua dalam satu. ada rasa kelat kopi.. saya redha jela. hehe

oleh kerana gambar masakan buruk, saya malas nak tunjuk. haha nanti saya masak sedap sedap and lawa saya baru tunjuk kay. hehe

till this.. will continue with other entry :)

No comments:

160