Aduh, kepala ku berpusing.

Assalamualaikum my darling friends,

  Hope anda semua sihat sihat belaka. jangan macam aku sedang mengalami kestressan dan tengah mengalami implikasi iaitu pening pening kepala dan rasa mual mual. Aduuh, sakit kot..rasa nak pengsan and tidur bergolek golek atas katil. hikhik. Doktor kata, aku perlu rehat banyak, jangan study lebih lebih. belajar relax relax. Lagi sakit kepala aku, doktor nya membebel. aku tengok dah macam pensyarah dah aku tengok. but harus ku akui doktor tu teramat laa peramah, cuma jangan bagi kata kata ucapan lebih sangat la yea. saya boleh bertambah sakit mendengar.

Tired, make me headeache and lost my focuse.
 Jaga waktu tidur andaa.


oke lah, nak share sikit dengan korang. Doktor tu ada ajar cara study yang sesuai. kita seharusnya tidur awal dan bangun awal pagi pagi contoh pukul 3 or 4 pagi. sebab masa tu otak nya FRESH, jangan ngada ngada nak study dari pukul 8 malam sampai pukul 4 pagi. katanya cara itu tidak sihat, bak kata doktor tu, brain is like Sponge. if our sponge loaded with water, of course our brain difficult to absorb it.right?

faham tak, kata doktor tu? yang faham bagus laa, yang tak faham tu, mari mari dengar yeaa. otak kita pada waktu malam akan full macam sponge yang doktor tu kata. penuh dengan air, tapi otak kita bila bangun dari tidur ibarat sponge yang kering, so senang nak serap masuk.thats why, doktor tu galakkan kita belajar tengah pagi dan bukan pada waktu malam.. sebab pagi pagi otak kita boleh menerima ilmu dengan mudah. kalau tak boleh jugak, thats mean.. korang kena repair otak anda laa yea. jumpa pakar otak kamu.

ehem, kalau dah bangun awal tu. tak kan nak setakat study jee kan. solat sunat lah sekali yeaa. hehe
sampai situ sahaja saya punya info pada hari nie. Tidur lah secukup nya, dan seimbang kan kehidupan anda.. dan jangan seperti saya tau. ^,^


Akhir khalam, assalamualaikum.

2 comments:

anez zamri said...

Cukup tido tu memang penting..kalau tak memang boleh sakit kepala.. :)

Tcca Anuar said...

hehe betul tu @sweetlikewhat. kalau tak tidur boleh mendatang kan banyak keburukan ;)

160